Gebelikte biraz içki içmek kötü olmayabilir
Web NTVMSNBC   
NTVMSNBC'yi açılış sayfam yap
Sağlık
Bayındır Hastaneleri Köşesi
Beslenme
Kalp-Damar Hast.
Genetik
Cinsellik
Stres
Kanser
AIDS
Sigara
Erkek Sağlığı
Kadın Sağlığı
Çocuk-Bebek Sağ.
Diğer Hastalıklar
Kuş Gribi haberleri
Video
Foto Galeri
Türkiye
Dünya
Ekonomi
Spor
Teknoloji
Sağlık
Kültür Sanat
Yaşam
Hava Yol
Yeşil Ekran
Eğitim
Moda
Otomobil
Doğuş Yayın Grubu
NTV
CNBC-e
e2
NTVSPOR.NET
NBA TV
NTV Radyo
Eksen 96.2
Radio N101
NTV Yayınları
N. Geographic
 
NTVMSNBC Anasayfa » Sağlık » Kadın Sağlığı

Gebelikte biraz içki içmek kötü olmayabilir

Hamilelikte alınan az alkol bebek için risk yaratmıyor. Yeni bir araştırma, hamilelikte çok az tüketilen alkolün çocukta davranışsal sorun çıkma riskini artırmadığını ortaya koydu.

Bununla beraber doktorlar, anne adaylarının kendilerini kandırmamaları gerektiği, aşırı içki tüketiminin riskli olacağı konusunda da uyardılar.

 DİĞER HABERLER

  SAĞLIK - EN ÇOK OKUNAN HABERLER

NTV-MSNBC VE AJANSLAR
Güncelleme: 14:42 TSİ 07 Kasım 2008 Cuma

ANKARA - London College Üniversitesinden araştırmacılar, 12 bin 500 çocukla yaptıkları araştırmada, hamilelik boyunca bir haftada 2 kadehe kadar içilmesini “az alkol tüketim” sınıfına soktu. Bu miktarda alkol tüketenlerin çocuklarında sorunların oluşma riskinin daha da az olduğu ileri sürüldü.
Haberin devamı

Ancak bazı uzmanlar, bu araştırmanın tatmin edici olup olmadığı ya da kadınları yanlış bir güven duygusuna yönlendirip yönlendirmeyeceği konusunda ikiye bölünüyor.

Uluslararası Epidemiyoloji dergisinde yayımlanan araştırmanın sonuçlarına göre, hamilelik döneminde az alkol tüketen annelerin erkek çocuklarında, hiç alkol tüketmeyen annelerinkine oranla iletişim kurma sorunu ihtimali yüzde 40’tan az ve bu çocukların hiperaktif olma ihtimali de yüzde 30’dan az çıktı. Bu çocuklarla, kelime ve renkleri, harfleri ve sayıları belirleme üzerine yapılan testler de yüksek puanlar alındığı görüldü.

Hamilelikte az alkol tüketen annelerin kız çocuklarında ayrıca, hiç tüketmeyenlerinkine nazaran duygusal sorun olma ihtimali yüzde 30’dan az çıktı.

Uzmanlar, az alkol tüketen annelerin iyi eğitim görmüş ve geliri yüksek ailelerden olduğuna dikkat çekti.

Hamilelikte ya da hamile kalmak isteyenlere genelde hiç alkol tüketmemeleri tavsiye edilirken, alkol tüketmek isteyenlere haftanın bir ya da iki günde 1 ya da 2 kadehten fazla alkol kullanmamaları ve aşırıya kaçmamaları gerektiği söyleniyor. Alkolün fazla tüketilmesi halinde bebek düşebiliyor ya da gelişen cenine kalıcı hasar verebiliyor.



 

Bu habere oy ver
Düşük
1 Puan 2 Puan 3 Puan 4 Puan 5 Puan 6 Puan 7 Puan 8 Puan 9 Puan 10 Puan
Yüksek
     •  En çok puan alan haberler

Yazdır Gönder Görüş yaz/ oku

mürüvvet demir  - Diyarbakır
31 Ekim 2008, Cuma 15:51  
alkol almak kesinlikle sakıncalıdır, azdan bişey olmaz vs. bebeğin sağlığını tehdit etmekten öte geçmez.en ufak bir yan etkisi, fetal alkol sendromunun bir parçasına tekabül etse; bebekte yüz şekil bozukluğundan, kanda alkol zehirlenmesine kadar geniş bir yelpazede risk taşır.

sdelikan  - İstanbul
31 Ekim 2008, Cuma 12:54  
Bi karar verseniz ne güzel olacak.İki sene sonra da bunun yanlış olduğunu söylerseniz şaşırmam. İnsanlarda şaşırdı ne yapacağını. En iyisi kafamıza göre takılmak. En güzel akıl kendi aklım.

ahmet şahin  - İstanbul
31 Ekim 2008, Cuma 12:43  
alkolün vücuda hiçbir yararı yoktur.. zaten ihtiyacımız olan miktarda vücudumuz kendi kendine üretiyor. anne adayları alkolden uzak durun

Bütün Görüşleri Oku

Ana Sayfa | Türkiye | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür Sanat | Doğal Hayat | Eğitim | Moda
Spor | Hava Yol | İletişim | Yardım | İzleyici Görüşleri | Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları