Araştırmacılar, 1966-2008i kapsayan dönemde 1,5 milyonu aşkın kişinin katıldığı, beslenme alışkanlıkları ve sağlığa ilişkin uluslararası 12 araştırmanın verilerini topladı.
Akdeniz beslenme tarzını benimseyenlerin, diğer katılımcılara göre, genel ölüm ve kalp-damar hastalıklarından ölüm riskinin yüzde 9, Parkinson ve Alzheimer hastalıkları belirtilerinin yüzde 13 ve kanser belirtilerinin yüzde 6 oranlarında az olduğu belirlendi.
Araştırma İngiliz Tıp dergisinde yayımlandı.